Wszechbiblia Slayers

Księga gości  Księga gości Lista dyskusyjna  Lista dyskusyjna Forum  Forum
Redakcja  
News  
Artykuły  
Konkursy
Intro
Manga
Anime
Powieści
Postacie
Magia
Opis świata
Chronologia
Slayers Fight
Gdzie kupić
Seiyuu
Fanfiki
Fanarty
Fanmanga
Audio
Galeria
Cosplay
Dodatki
Inne
Gry
Linki
Magia
Info Lista czarów Biała Czarna Szamanizm  
     
   
Wprowadzenie dla początkujących

Co potrzebne jest do rzucenia zaklęcia?

Praktycznie każdy mieszkaniec świata Slayersów może używać Magii, ale żeby robić to z powodzeniem, niezbędne jest spełnienie kilku założeń. Szamanizm i Czarna Magia wymagają poznania treści inwokacji, a często także zespołu odpowiednich gestów. By rzucić zaklęcie wysokiego poziomu z kanonu Białej Magii, koniecznym jest bycie kapłanem lub kapłanką któregoś z Bogów.

Gdzie można uczyć się Magii?

Nauczaniem Magii zajmują się przede wszystkim Gildie Magów. W nich właśnie odnotowywane są rezultaty wszelakich eksperymentów z Czarną i Szamańską Magią, co pozwala - przez ich studiowanie - nauczyć się niemalże wszystkiego - od zupełnych podstaw, aż po najnowsze teorie magiczne. Wielu młodzików pracuje ciężko w Gildiach, chcąc zostać w pełni wykwalifikowanymi magami i czarodziejkami. Z kolei Białą Magię opanować można jedynie będąc kapłanem czy kapłanką w świątyni. Tam, poprzez solidny trening, poznaje się arkana tej właśnie odmiany Magii.

   
Modyfikacja efektów zaklęcia.

 Szamanizm
Łącząc moce dwóch lub więcej Duchów, można stworzyć nowe zaklęcie, mające siłę kilku żywiołów.

 Czarna Magia i Słowa Chaosu
Zmiana efektów Czarnej Magii wymaga zrozumienia Słów Chaosu, czyli inkantacji. Gdy rozumie się prawdziwe znaczenie zaklęć, możliwym staje się skonstruowanie całkiem nowego czaru.

   
Zależność między Magią a pojemnością magiczną

Rzucanie czaru równoznaczne jest z przekazywaniem magicznej energii. Za każdym razem, gdy rzucane jest zaklęcie, ilość tej energii dostępnej magowi maleje. Gdy jej zabraknie, niemożliwe staje się korzystanie z Magii. Utracona energia odzyskana może być w czasie odpoczynku. Każda osoba ma określoną i charakterystyczną dla siebie pojemność magiczną, czyli maksymalną ilość energii magicznej dostępnej dla siebie. Lina na przykład posiada pojemność magiczną wysoką na tyle, by móc rzucać czar wysokiego poziomu, Dragon Slave, jeden po drugim, ale słabsi magowie nie mają takiej możliwości. Z kolei Lina nie jest w stanie uskuteczniać zaklęć poziomu Blast Bomb, ponieważ jej pojemność magiczna w tym momencie nie wystarcza. Talizmany z Demoniej Posoki, które posiada Lina, to bardzo przydatne przedmioty umożliwiające na pewien czas zwiększenie swojej pojemności magicznej sporo ponad maksymalną wartość. Ilość osobistej magicznej energii zależy także od stanu fizycznego maga czy czarodziejki. Najjaskrawszym przykładem może tu być spadek pojemności magicznej u czarodziejek przed i po "tych dniach". Przez ten czas maksymalna ilość energii osiągalnej przez nie znacznie maleje, podobnie jak efektywność wszelkich zaklęć. Niektóre nawet nie są w stanie rzucić najprostszego czaru. Mazoku przewyższają znacznie ludzi na polu pojemności magicznej. Pokonanie Mazoku za pomocą samej Magii jest wyjątkowo trudne, niemalże niemożliwe.

   
Magowie i Gildie Magów

 Magowie z tytulaturą
Magowie wysocy rangą i zajmujący ważne stanowiska w Gildiach tytułowani są kolorem. Barwa przyznana magowi nie ma związku z jego umiejętnościami czy rangą, które zawsze są niezwykle wysokie - jest tylko honorem dla maga, nie wyznacznikiem poziomu.

 Typy magów
Można ich podzielić na podróżników, jak Lina, i naukowców, pozostających w Gildiach. Jaką drogę wybierze mag - zależy to tylko od niego.

 Cele Gildii
Mają one służyć za ośrodki naukowe dla magów, a także za centra komunikacji między użytkownikami Magii. Znajdują się tu wszystkie środki niezbędne do eksperymentów i badań.

   
  Kopiowanie materiałów ze strony bez wiedzy i zgody autorów zabronione!
Strona http://slayers.wszechbiblia.net jest częścią portalu Wszechbiblia.NET
© 2000 - 2010 Wszechbiblia Slayers & Wszechbiblia.NET

Strona wygenerowana w: 0.78644300 1276777246
Slayers Copyright (c) 1989- 2010 Hajime Kanzaka / Rui Araizumi /
Kadokawa Shoten / TV TOKYO / SOFTX / Marubeni
 

Valid XHTML 1.0 Strict    Valid CSS!