Wszechbiblia Slayers

Księga gości  Księga gości Lista dyskusyjna  Lista dyskusyjna Forum  Forum
Redakcja  
News  
Artykuły  
Konkursy
Intro
Manga
Anime
Powieści
Postacie
Magia
Opis świata
Chronologia
Slayers Fight
Gdzie kupić
Seiyuu
Fanfiki
Fanarty
Fanmanga
Audio
Galeria
Cosplay
Dodatki
Inne
Gry
Linki
Magia
   «««                  
     
   
Szamanizm - Powietrza

 Aero Bomb
(earo bomu)
[Bomba Powietrza]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Sprawia, że mała kula powietrza wybucha w upatrzonym miejscu. Zadaje małe obrażenia, zaklęcie stworzono z myślą o odpieraniu strzał i ofensywnych zaklęć. Może być używane przeciw wielu atakom, więc uznawane jest za pożyteczne zaklęcie dla początkujących. W Slayers RPG czar zaliczono do czarów aż 5 poziomu (na równi z Mega Brand! Przesada...)

   
 Air Valm
(ea varumu)
[Powietrzna Forteca]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Przed magiem pojawia się ściana wiatru, która odbija ataki. Skuteczna tylko przeciw atakom wyprowadzanym od przodu, ale inkantacja zajmuje niewiele czasu. Skuteczne przeciw wszelkiej magii prócz zaklęć Szamanizmu Ziemi, które nacierają z ziemi pod stopami.

   
 Arc Brass
(aaku burasu)
[Mosiężny Łuk]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Przyjmując za środek rzucającego czar, zaklęcie sprawia, że w promieniu wielu metrów dookoła spada deszcz błyskawic. Śmierć od czaru jest bardzo mało prawdopodobna; ale trafiony zostanie sparaliżowany, a jeśli miał mniej szczęścia - może stracić rozum od pioruna. Jeśli mag jest w zasięgu wzroku, nie da się uciec od tego czaru. Może trafiać w wielu wrogów naraz.

Inkantacja: Kaze to daichi to ni nemuru seirei-tachi no ikari no chikara
Ima koso chikara o ikazuchi to kashi ten to daichi o hitotsu ni tsunagi! Aaku Burasu!

Inkantacja po polsku: Duchy drzemiące pośród wiatrów i w ziemi; Przeistoczcie gniew swój w piorun; I złączcie niebo z ziemią w jedność! Arc Brass!

   
 Bomb Di Wind
(bomu di win)
[Bomba Wiatru]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Czar ten powoduje zwiększenie ciśnienia powietrza przed magiem, a następnie zmiecenie tym sprężonym powietrzem wszystkiego przed sobą. Powstały wiatr może przewracać niemal wszystko. Zaklęcie to nie zadaje bezpośrednich obrażeń, ale efekt jest pewny i absolutny.

   
 Bram Fang
(buramu fangu)
[Kieł Tamy]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Czar tworzy strzałę z wiatru, który tnie cel. Strzała jest jednak bardzo słaba i jeśli nią zaatakować żywe stworzenie, zostawi jedynie małe zadrapanie na skórze. Czar ten jednak nie wymaga zrobienia jakiegoś szczególnego gestu, więc można za jego pomocą np. uwalniać się z więzów. W Slayers RPG czar ma poziom 2.

Inkantacja: Sora to daichi o watarishi mono yo
Eikyuu o fukiyuki sugiyuku kaze yo
Waga te ni tsudoite chikara to nare! Buramu Fangu!

Inkantacja po polsku: Ty który przenikasz jednako powietrze i ziemię:

Dmący wietrze, co przenikasz wieczność!
Udziel się mym dłoniom i bądź mi mocą! Bram Fang!

   
 Bram Gush
(buramu gasshu)
[Rozpraszacz Tam]
Znany także jako: Blam Gush
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Zaklęcie kreuje strzałę z wiatru, która kieruje się w stronę celu i detonuje przy kontakcie z nim (albo gdy mag sobie tego zażyczy) i rozpruwa cel na drobne kawałki. Czar jest bardzo groźny i ma moc wyłamania dziury w ceglanej ścianie. Według Slayers RPG jest to czar 6 poziomu.

Inkantacja: Eikyuu o fukiyuki sugiyuku kaze yo
Waga te ni tsudoite chikara to nare! Buramu Gasshu!

Inkantacja po polsku: Dmący wietrze, co przenikasz wieczność;
Udziel się mym dłoniom i bądź mi mocą! Bram Gush!

   
 Dam Brass
(damu burasu)
[Mosiężna Tama]
Znany także jako: Vibration Blast
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Uwaga: Encyclopedia of Slayers" z jakiegoś powodu zalicza ten czar do Szamanizmu Ziemi.

Inkantacja ta przyzywa kulę czerwonego światła, która wybucha przy zetknięciu się z celem. Eksplozja tworzy silne wibracje, które niszczą cel. Jest to takie małe, skoncentrowane trzęsienie ziemi. Trzęsienie to nie rozprzestrzenia się, więc zaklęcie przydaje się przy tworzeniu dziur w ścianach, sufitach czy podłodze. Slayers RPG zalicza go do czarów 4 poziomu.

   
 Diem Claw
(dimu kurou)
[Mętny Pazur]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Jest to zmodyfikowany Diem Wind. Tworzy wiatr wiejący w pionie, a nie poziomie, jak Diem Wind. Tak naprawdę to nie ma zastosowania - stosuje się go, gdy mag chce wywrzeć na kimś szczególne wrażenie, bo powoduje, że peleryna łopocze na powstałym wietrze i scena zyskuje na dramatyzmie. ^_^

   
 Diem Wind
(dimu win)
[Mętny Wiatr]Znany także jako: Diem Wing, Demon Wind, w RTL7 - Skrzydło Diem,
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Zaklęcie kompresuje powietrze przed magiem i tworzy dość silny wiatr na wprost maga. Jeśli celem jest żywe stworzenie, czar powstrzyma je na chwilę przed poruszaniem się naprzód, ale czar ma raczej zastosowanie jako tarcza przed strzałami i bronią palną, gdyż inkantacja jest bardzo krótka. Czar też przydaje się też jako pomoc przy ucieczce przed kimś, kogo nie chcemy ranić.

   
 Digu Volt
(digu voruto)
[Grzebiący Grom]
Znany także jako: Digger Volt
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Zabójcze zaklęcie, które wypuszcza z dłoni maga błyskawicę. Jest to silniejsza wersja Mono Volt, a bezpośrednie trafienie oznacza niemal pewną śmierć. Jest też pewna szansa, że cel się zapali.

Inkantacja: Subete no chikara no minamoto yo
Sora to daichi o fukiyuku kaze yo
Waga te ni tsudoite chikara to nare! Digu Voruto!

Inkantacja po polsku: Źródło wszelkiej mocy;

Ty, który przenikasz jednako powietrze i ziemię;
Udziel się mym dłoniom i bądź mi mocą! Digu Volt!

   
 Dimilar Wind
(dimiraawin)
[Kompresja Wiatru]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Czar tworzy kulę silnie sprężonego powietrza. Wiatr jest tak silny, że może zagrzebać się w ziemi. Przy kontakcie jednak tworzy się sporych rozmiarów wybuch, więc należy uważać, żeby nie zranić sprzymierzeńców.

   
 Levitation
(rebiteeshon)
[Lewitacja]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Poprzez manipulację wiatrem mag zyskuje umiejętność lewitacji. Po rzuceniu czaru można wznosić się i opadać siłą woli. Czar bardzo łatwo jest kontrolować i można rzucać inn łatwe czary równocześnie z Levitation.

   
 Mono Volt
(mono voruto)
[Mono Grzmot]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Uwaga: "Encyclopedia of Slayers" uznaje ten czar za czar Szamanizmu Ziemi.

Podstawowe zaklęcie rażące elektrycznością. Bezpośrednie trafienie tylko paraliżuje wroga z powodu oporu skóry, więc często stosuje się czar w połączeniu z bronią sieczną, by razić piorunami od wewnątrz ciała.

Inkantacja: Kaze yo, akaki honoo yo
Ikazuchi to narite
sabakino chikara o tokihanate! Mono Voruto!

Inkantacja po polsku: Wietrze i Czerwony Płomieniu;

Zbierzcie się w mych dłoniach i stańcie się błyskawicą;
Uwolnijcie moc osądu! Mono Volt!

   
 Raywing
(rei uingu)
[Skrzydło Promienia]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Mag zyskuje umiejętność latania poprzez wytworzenie dookoła siebie kulistej tarczy z wiatru. Mag może transportować innych ludzi, ale szybkość, maksymalna średnica kuli i maksymalny udźwig są zależne od mocy maga, więc większa waga oznacza mniejszą szybkość. W przeciwieństwie do Levitation, to zaklęcie niełatwo kontrolować i wymaga skupienia, więc nie można rzucać równocześnie innych czarów. Lot maga trwa dopóty, dopóki mag się koncentruje, więc zaklęcie się zakańcza rozpraszając koncentrację. Tarcza służyć też może jako tarcza ochronna i może chronić przed umiarkowanie silnymi zaklęciami.

   
 Raza Klouva
(raza kurouva)
[Pazurzasta Brzytwa]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Błyszczące drobinki kurzu zmierzają ku celowi niczym zawieja. Czar zadaje obrażenia tak duszy, jak i ciału. Uniknąć czaru może chyba tylko akrobata.

   
 Scatter-Bleed
(sukattaa buriddo)
[Rozproszone Utoczenie]
Znany także jako: Scatter Brid
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Zaklęcie przyzywa kilka tuzinów kul energii które atakują wroga w dużych grupach, fala za falą. Energia jest z natury elektryczna, więc obrazenia są praktycznie zerowe.

   
 Wind Brid
(uindo buriddo)
[Utoczenie Wiatru]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Tworzy i wystrzeliwuje kilka fal wiatru; ogólnie rzecz biorąc jest to powietrzna wersja Flare Arrow. Tego zaklęcia jednak nie widać i ciężej go uniknąć, ale także zadawane obrażenia są mniejsze. Inną sprawą jest to, że czar nie wygląda efektownie (bo go nie widać...).

   
 Windy Shield
(windii shiirudo)
[Wietrzna Tarcza]
Kategoria: Szamanizm Powietrza

Otacza maga barierą wiatru, która chroni go przed atakami. Najpopularniejsze zaklęcie defensywne. Kilku magów może połączyć tarcze w celu stworzenia jednej, potężniejszej, zdolnej odbić wszelkie zaklęcia ofensywne. Jedynym problemem jest to, że podtrzymywanie tarczy wymaga koncentracji, więc nie można jednocześnie rzucać innych zaklęć.

   
  Kopiowanie materiałów ze strony bez wiedzy i zgody autorów zabronione!
Strona http://slayers.wszechbiblia.net jest częścią portalu Wszechbiblia.NET
© 2000 - 2010 Wszechbiblia Slayers & Wszechbiblia.NET

Strona wygenerowana w: 0.15872800 1282271350
Slayers Copyright (c) 1989- 2010 Hajime Kanzaka / Rui Araizumi /
Kadokawa Shoten / TV TOKYO / SOFTX / Marubeni
 

Valid XHTML 1.0 Strict    Valid CSS!