Wszechbiblia Slayers

Księga gości  Księga gości Lista dyskusyjna  Lista dyskusyjna Forum  Forum
Redakcja  
News  
Artykuły  
Konkursy
Intro
Manga
Anime
Powieści
Postacie
Magia
Opis świata
Chronologia
Slayers Fight
Gdzie kupić
Seiyuu
Fanfiki
Fanarty
Fanmanga
Audio
Galeria
Cosplay
Dodatki
Inne
Gry
Linki
Magia
   «««                  
     
   
Szamanizm - Ognia

 Balus Wall
(barusu wooru)
[Ściana Balusa]
Znany także jako: Valis Wall
Kategoria: Szamanizm Ognia
Ten czar skutecznie broni przed wszelkim ogniem (czary Szamanizmu, smoczy dech i zwykły ogień). Fala ognia rozstępuje się przed magiem, a czary rozpraszają się na boki.

   
 Bamu Rod
[Różdżka Bamu]
Znany także jako: Bomb Rod
Kategoria: Szamanizm Ognia

W ręku maga tworzy się bicz z ognia. Obrażenia zadane jednorazowo przez bicz są takie, jak przy Flare Lance, ale tu mag ma możliwość pełnego kontrolowania ruchu bicza, więc szansa na trafienie w cel jest większa, do tego dochodzą jeszcze nowe sposoby rażenia wroga - smaganie z góry lub w poprzek. Dodatkowo czar ma pewien - spory - czas trwania, co znowu stawia go ponad Flare Lance.

   
 Blast Bomb
(burasuto bomu)
[Wybuch Bomby]
Kategoria: Szamanizm Ognia
Najpotężniejszy czar Szamanizmu Ognia, o którym mówi się, że jest w stanie go rzucić jedynie legendarny Rei Magnus (twórca czaru Dragon Slave). Zaklęcie to tworzy kule światła o wielkości pięści - czyli czar ten przypomina Flare Bit, ale każda z tych kul ma taką moc, jak Burst Flare!!! Nawet Lina nie może rzucić tego zaklęcia bez Talizmanów z Demoniej Posoki.

   
 Bomb Sprid
(bomu supuriddo)
[Rozproszona Bomba]
Znany także jako: Bomb Spread
Kategoria: Szamanizm Ognia
Na pierwszy rzut oka czar ten przypomina Fire Ball, ale zadaje znacznie mniejsze obrażenia. Powstałą kulę można zdetonować gdzie tylko się zapragnie (kontroluje się czar, by wybuchł później albo poleciał dalej), co czyni zeń doskonałą pomoc przy chwytaniu uciekających wrogów. Przy wybuchu czar emituje jedynie światło, nie ciepło, więc nie ma obawy, że coś się przy okazji podpali. Według Slayers RPG jest to czar aż 3 poziomu (chyba lekka przesada...)

   
 Burst Flare
(baasuto furea)
[Wybuch Iskry]
Kategoria: Szamanizm Ognia

Kula światła pojawia się nad wyznaczonym obszarem i chwilę później wybucha, wzniecając jęzor błękitno białego ognia. Płomienie z łatwością roztapiają nawet golema. Jeśli potraktować tym czarem człowieka, nie ostaną się nawet kości. Jest to najpotężniejszy czar Szamanizmu Ognia, jaki zdolny jest rzucić zwykły człowiek. Czar ten ma w Slayers RPG przyznany poziom 9!

Inkantacja: Subete no chikara no minamoto yo
Kagayaki moeru akaki honoo yo
Waga te ni tsudoite rengoku to nase! Baasuto Furea!

Inkantacja po polsku: Źródło wszelkiej mocy;

Lśniący, płonący szkarłatny płomieniu! Burst Flare!

   
 Burst Rond
(baasuto rondo)
[Okrąg Wybuchu]
Kategoria: Szamanizm Ognia

Czar wytwarza liczne kule światła w pobliżu celu, które wybuchają i szerzą płomienie. Zaklęcie robi wrażenie jeśli chodzi o wygląd, ale zadaje niewielkie obrażenia. Nawet bezpośrednie trafienie da w efekcie lekkie oparzenie, co czyni ten czar przydatnym jako odwracacz uwagi i do przestraszania wroga.

   
 Fireball
(faiaa booru)
[Kula Ognia] (w RTL7 - Ogniokula)
Kategoria: Szamanizm Ognia

Pomiędzy dłońmi maga formuje się kula ognia, którą może on rzucić. W momencie kontaktu z celem kula eksploduje, szerząc dookoła płomienie. Należy zachować ostrożność, kiedy używa się czaru w zamkniętych pomieszczeniach lub w lesie, gdyż płomienie obejmują duży obszar. Zaklęcie to jest bardzo popularnym czarem ofensywnym. Lina stosuje różne warianty tego zaklęcia, np. nie formuje go między dłońmi, ale np. wysoko nad sobą (element zaskoczenia) albo sprawia, ze kula ognia rozszczepia się i wybucha na komendę "Break" ("Rozpadnij się"). Umiejętność rzucenia tego czaru to swoista "matura" dla maga ^_^. Wbrew pozorom, jest to czar dość zaawansowany - wg Slayers RPG ma on poziom 4 z 10. Inkantacja: Subete no chikara no minamoto yo
Kagayaki moeru akaki honoo yo
Waga te ni tsudoite chikara to nare! Faiaa Booru! Inkantacja po polsku: Źródło wszelkiej mocy, Lśniący, płonący szkarłatny płomieniu!
Udziel się mym dłoniom i bądź mi mocą! Fireball!

   
 Flare Arrow
(furea aroo)
[Płomienna Strzała]
(w RTL7 - Ogniostrzała)
Kategoria: Szamanizm Ognia

Zaklęcie przywołuje kilka ognistych strzał w polu przed magiem, które to lecą wprost do wyznaczonego celu. Tym czarem można atakować, ale i podpalać przedmioty. Ilość strzał zależna jest od umiejętności maga. Przy większym nakładzie sił można sprawić, by strzały pojawiły się niekoniecznie tuż przed magiem. Jest to absolutnie podstawowe zaklęcie ofensywne, ale inkantacja jest bardzo krótka, więc czar jest przydatny w czasie walki. Wg Slayers RPG jest to czar poziomu 1... Inkantacja: Subete no chikara no minamoto yo
Kagayaki moeru akaki honoo yo! Furea Aroo! Inkantacja po polsku: Źródło wszelkiej mocy; Lśniący, płonący szkarłatny płomieniu! Flare Arrow!

   
 Flare Bit
(furea bitto)
[Kąsanie Ogniem]
Znany także jako: Inferno Array
Kategoria: Szamanizm Ognia

Zaklęcie produkuje kilka tuzinów małych kul światła, które wybuchają w momencie zetknięcia się z celem. Każda kula zadaje obrażenia porównywalne z dość silnym ciosem pięścią, więc czar jest służy raczej do chwytania, a nie zabijania przeciwnika. Czarem tym można też straszyć wroga albo wykorzystać powstały od wybuchów dym do zmniejszenia widzialności.

   
 Flare Lance
(furea ransu)
[Płomienna Lanca]
Kategoria: Szamanizm Ognia

Kilka scalonych strzał Flare Arrow daje ten oto oszczep - można nim rzucać we wroga lub wzniecać nim pożary, albo - przy odpowiedniej kontroli - przemienić duży głaz w kaloryfer albo kamień w patelnię.

   
 Flare Seal
(furea shiiru)
[Płomienna Pieczęć]
Kategoria: Szamanizm Ognia

Zaklęcie wysokiego poziomu, chroniące przed ogniem. Jest na tyle potężne, ze nawet stojąc w samym środku pożogi nie czuje się ciepła. Czar ma jednak niewielkie zastosowanie w czasie walki, gdyż wymaga długiej inkantacji.

   
 Rune Flare
(ruun furea)
[Płomień Run]
Kategoria: Szamanizm Ognia

Tworzy płonący oszczep, czerpiąc moc wprost od ducha ognia. To zaklęcie jest nieco słabsze od Burst Flare, ale jest to najsilniejsze zaklęcie Szamanizmu Ognia, które razi pojedynczy cel. Jako że czar ten to czysta energia, nie ma obaw o wywołanie pożaru.


   
 Val-Flare
(varu furea)
[Skra Vala]
Znany także jako: Va Ru Flare
Kategoria: Szamanizm Ognia
Na pierwszy rzut oka wygląda jak powiększona Flare Arrow, ale w zetknięciu z celem wywołuje potężną eksplozję i zadaje niesamowite zniszczenia. Może być używana przeciw żywym stworzeniom, a także do robienia dziur w ścianach. Należy uważać przy rzucaniu czaru w drewnianych budynkach, gdyż mogą się zapalić.

   
 Vice Flare
(vaisu furea)
[Kontra Skra]
Kategoria: Szamanizm Ognia
Potężniejsza wersja Val Flare. Zarówno pole, jak i siła rażenia jest większa. Zaklęciem tym mag zdolny jest zrobić w ścianie wyrwę, przez którą może przejść wyprostowany człowiek. Używanie tego czaru w zamkniętych pomieszczeniach zagraża jednak również magowi.

   
  Kopiowanie materiałów ze strony bez wiedzy i zgody autorów zabronione!
Strona http://slayers.wszechbiblia.net jest częścią portalu Wszechbiblia.NET
© 2000 - 2010 Wszechbiblia Slayers & Wszechbiblia.NET

Strona wygenerowana w: 0.74430300 1276777306
Slayers Copyright (c) 1989- 2010 Hajime Kanzaka / Rui Araizumi /
Kadokawa Shoten / TV TOKYO / SOFTX / Marubeni
 

Valid XHTML 1.0 Strict    Valid CSS!