Wszechbiblia Slayers

Księga gości  Księga gości Lista dyskusyjna  Lista dyskusyjna Forum  Forum
Redakcja  
News  
Artykuły  
Konkursy
Intro
Manga
Anime
Powieści
Postacie
Magia
Opis świata
Chronologia
Slayers Fight
Gdzie kupić
Seiyuu
Fanfiki
Fanarty
Fanmanga
Audio
Galeria
Cosplay
Dodatki
Inne
Gry
Linki
Magia
   «««                  
     
   
Szamanizm - Ziemi

 Assha Dist
(asshaa disuto
) [Proch i Pył]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Czar doskonały przeciw wskrzeszeńcom i nieumarłym. Stworzenia typu wampiry rozpływają się pod wpływem czaru.

   
 Astral Break
(asutoraru bureiku)
[Rozbicie Astralu]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Zaklęcie to niszczy ofiarę od strony Astralu. Potrafi zmieść nawet Mosiężnego Demona. Czar jest potężny i zarazem inkantacja nie wymaga wiele czasu.

   
 Astral Vine
(asutoraru vain)
[Bluszcz Astralu]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Służy do zaklinania miecza, topora oraz innych broni. Broń taka zyskuje atrybut magii, a każde nią trafienie ma efekt ugodzenia i bronią, i czarem. Tym sposobem można ranić Mazoku mieczem! Moc takiej broni porównywalna jest z mocą Miecza Światła. Zaklęcie broni jest jednak krótkotrwałe. Czar ma w Slayers RPG poziom 8.

   
 Bram Blazer
(buramu bureizaa)
[Łamacz Tam]
Znany także jako: Drum Blazer, Blue Magic Wave
Kategoria: Szamanizm Duszy

Uwaga: W anime zaklęcie to wygląda różnie - raz tak, a raz inaczej... ^_^

To zaklęcie wysyła w stronę celu falę uderzeniową z niebieskiego światła. Jest to cenny czar, który rani zarówno duszę, jak i ciało celu (wpływa na Astral - czyli jest skuteczne także przeciw Mazoku). Jeśli jednak za jego pomocą mamy zamiar schwytać kogoś w celu przesłuchania, musielibyśmy wyleczyć nie tylko ciało, ale i umysł schwytanego... Czar zaliczony w Slayers RPG do zaklęć 7 poziomu.

Inkantacja: Eikyuu to mugen o tayutaishi subete no kokoro no minamoto yo
Waga te ni tsudoite sennkoo to nari shin'en naru yami o uchiharae! Buramu Bureizaa!

Inkantacja po polsku: Ty, który dryfujesz w wieczności i nieskończoności;
Źródło serc wszelakich;Udziel się mym dłoniom i stań się błyskiem światła;
Pozbądź się głębokich ciemności! Bram Blazer!

   
 Divine / Search
(tansaku)
[Uświęcenie/Poszukiwanie]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Czar pozwala zlokalizować jakiś przedmiot. Trzeba jednak znać rodzaj magii, jaki posiada poszukiwany obiekt - czyli czarem odszukać można tylko magiczną rzecz, którą się kiedyś posiadało albo przedmiot, który wcześniej sami magicznie naznaczyliśmy. Zaklęcie nie jest doskonałe, ale zapobiega utracie lub "przypadkowej" zamianie ważnych dla maga przedmiotów.

Inkantacja po polsku: Ty, co dryfujesz gdzieś w dali po astralnym morzu;
Ukaż mi swoje odbicie.

   
 Elmekia Flame
(erumekia fureimu)
[Elmekiański Płomyk]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Potężniejsza wersja Elmekia Lance. Zamiast lancy, z rąk maga wystrzeliwuje snop światła o szerokości klatki piersiowej człowieka. Nie zadaje urazów fizycznych, ale atakuje Astral - może z łatwością zniszczyć duszę człowieka.

Inkantacja: Hikari yo. Waga mi ni tsudoite senkoo to nari
Shin'en naru yami o uchiharae... Erumekia Fureimu!

Inkantacja po polsku: Światłości, udziel się mnie i stań się błyskiem;

Pozbądź się głębokich ciemności! Elmekia Flame!

   
 Elmekia Lance
(erumekia ransu)
[Elmekiańska Lanca]
Znany także jako: Flash Lance
Kategoria: Szamanizm Duszy

Czar kreuje lancę ze światła, które niszczy duszę celu. Nie zadaje żadnych fizycznych ran i nawet bezpośrednie trafienie jedynie ogłusza cel, który traci na pewien czas przytomność. Czar przydatny, gdy walczy się z Mazoku. W Slayers RPG czar przyjęto za czar 3 poziomu.

Inkantacja: Hikari yo. Waga te ni tsudoite senkoo to nari
Shin'en naru yami o uchiharae... Erumekia Ransu!

Inkantacja po polsku: Światłości, udziel się mym dłoniom i stań się błyskiem;

Pozbądź się głębokich ciemności! Elmekia Lance!

   
 Fehlzareid
(feruzareedo)
Kategoria: Szamanizm Duszy


Czar tworzy promień światła, który po spiralnym torze leci w kierunku celu i zadaje mu obrażenia. Jako że pocisk nie podróżuje po prostej ścieżce, trudniej go uniknąć (np. Bram Blazer wystrzeliwuje pocisk w linii prostej). Czar jest wystarczająco potężny, by powalić Mosiężnego Demona.

   
 Gark Ruhaad
(garuku ruhaado)
Kategoria: Szamanizm Duszy


Czar ten wytwarza dookoła maga silny wiatr, który uszkadza zarówno ciało, jak i duszę. Jedno z niewielu zaklęć zdolnych ranić i Mazoku, i bestie. Jeśli tylko sojusznicy trzymają się w pobliżu maga, nic im nie grozi, co czyni z tego czaru przydatne zaklęcie o dużym zasięgu.

   
 Goz Vu Rou
(gozu vu rou)
Kategoria: Szamanizm Duszy


Czar przyzywa "cień", który zadaje rany najpierw duszy, a następnie ciału. Cień pojawia się na ziemi i zdąża po linii prostej w stronę ofiary. Gdy jej dosięgnie, atakuje jej Astral. Jako że cień jest "żywy", nie można go się pozbyć czarami wytwarzającymi światło. Inkantacja: Eikyuu to mugen o tayutaishi subete no kokoro no minamoto yo
Meiyaku no kotoba ni te ware ni tsudoite chikara to nare! Gozu Vu Rou! Inkantacja po polsku: Ty, który dryfujesz wiecznie i nieskończenie; Źródło serc wszelakich;
Jako żeś poprzysiągł, przybądź do mnie i bądź mi mocą! Goz Vu Rou!

   
 Gu Lu Douger
(gu ru duuga)
Kategoria: Szamanizm Duszy


Oryginalny czar Nagi - przyzywa Smoka Dimos, o których mawia się, że żyją tylko w Górach Kataart, gdzie rezyduje Demoni Król Północy. Smoka można zniszczyć tylko czarną magią albo silnym zaklęciem Szamanizmu Duszy. Smok wezwany w ten sposób nie zawsze słucha poleceń maga, więc należy zachować ostrożność.

   
 Guumueon
(guumuion)
Kategoria: Szamanizm Duszy


Poprzez manipulację Astralem, czar okala maga tarczą, która broni przed wszystkimi zaklęciami. Jako że czar chroni przed każdym magicznym atakiem, jest bardzo potężny, ale należy zachować ostrożność, gdyż przedmioty typu noże do rzucania czy sztylety z łatwością przenikają przez tarczę.

   
 Guy la Douger
(gai ra duuga)
Kategoria: Szamanizm Duszy


Oryginalny czar Nagi, który przyzywa Plazmowego Smoka, słynącego ze swego elektrycznego oddechu. Jako ze Smok Plazmowy jest podobny do Wodnego, czar można rzucać tylko w pobliżu dużych zbiorników wodnych. Jak to już bywa z zaklęciami Nagi, smok z reguły wymyka się spod kontroli...

   
 Illusion
(iryuujon)
[Iluzja]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Zaklęcie pozwala przesłać magowi obraz bezpośrednio do umysłu drugiej osoby. Jako że iluzja widziana jest tylko przez maga i cel zaklęcia, czar ma wiele zastosowań. Iluzję trzeba kontrolować, więc mag musi bez przerwy być skoncentrowany i nie może rzucać innych czarów. Zaklęcie może być bardzo potężne, ale problemem jest to, że gdy mag toczy z kimś walkę za pomocą tego czaru (tzn. przesyła mu różne DZIWNE wizje), widok takiej potyczki jest raczej śmieszny i żałosny, jako że wizja nie udziela się oglądającym.

   
 Protect
(purotekuto)
[Osłona]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Zaklęcie chroniące przed wykryciem przedmiotu poprzez Astral. By użyć zaklęcia, należy zrozumieć naturę magii tego przedmiotu.


   
 Puppet
(kugutsu)
[Marionetka]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Zaklęcie umożliwiające kontrolowanie dowolnego stworzenia posiadającego duszę. Z reguły można kontrolowanemu wydawać jedynie proste polecenia, ale np. Elishel Vrumugun była szczególnie uzdolniona w tym kierunku - używając rubinu jako klucza mogła całkowicie kontrolować ofiarę. Inkantacja: [Kontroluje Zelgadisa] Akaki iwa yori umareshi umareshi mono, Yowaki niku yori narishi mono; Ima koso sono jubaku yori tohihanatare, aru beki sumika ni kaeri kitaran
Waga i no mama ni, waga nasu mama ni
(Saa! Odoru ga ii! Waga ayatsuri ningyou yo!) Inkantacja po polsku:
[Kontroluje Zelgadisa] Tyś, który zrodzon z czerwonej skały; Tyś, który złożon z ciała słabego;
Teraz, uwolnij się z uroku i powróć do domu;
Ma to wola, mój to czyn (Tańcz, moja marionetko!)

   
 Ra Tilt
(ra tiruto)
[Blok Jasności]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Najpotężniejsze zaklęcie Szamanizmu Duszy. Spowija cel w białobłękitne światło - cel musi być pojedynczy i posiadać duszę, ale efekt jest absolutny. Białobłękitny płomień może zniszczyć w jednym ciosie nawet czystej krwi Mazoku. Czar ma w Slayers RPG przyznany 10, najwyższy poziom. Inkantacja: Eikyuu to mugen o tayutaishi subete no kokoro no minamoto yo
Tsukiru koto naki aoki honoo yo.
Waga tamashii no uchi ni nemurishi sono chikara
Mugen yori kitarite sabaki o ima kokoni! Ra Tiruto! Inkantacja po polsku: Ty, który dryfujesz wiecznie i nieskończenie; Źródło serc wszelakich;
Niegasnący błękitny płomieniu; Mocy drzemiąca w mej duszy;
Przybądźcie do mnie z wieczności i wydajcie swój osąd! Ra Tilt!

   
 Shadow Snap
(shadoo sunappu)
[Uchwycenie Cienia] (w RTL7 - Utrata Cienia)
Kategoria: Szamanizm Duszy

Zaklęcie unieruchamia cel dzięki manipulacji Astralem poprzez nóż wbity w cień przeciwnika. Ten, kto jest pod wpływem tego czaru nie może się ruszać, może jedynie rzucać zaklęcia. Jeśli jednak znajdujemy się w miejscu, gdzie nie są rzucane cienie lub z jakiegoś powodu cień chwilowo znika, zaklęcie się kończy. Użycie czaru typu Lightning lub Fireball w celu chwilowego pozbycia się cienia uwalnia maga.


   
 Shadow Web
(shadou ueb)
[Sieć Cieni]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Cień maga rozciąga się, tworząc macki, którymi przebija cień przeciwnika. Efekt jest podobny do Shadow Snap, ale mackami można przytrzymywać wielu wrogów. Czar można znieść w ten sam sposób, co Shadow Snap - czyli światłem.


   
 Telepathy
(terepashii)
[Telepatia]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Zaklęcie umożliwia komunikowanie się z ludźmi bez użycia słów. Technicznie to nie jest czar, ale raczej talent, z którym człowiek się rodzi. Jako że słowa stają się zbędne, czar wydaje się być przydatny, ale ma też minusy - np. druga osoba wie, o czym myślisz.

   
 Visfarank
(visufaranku)
Kategoria: Szamanizm Duszy

Czar ten nadaje pięściom maga atrybut magii; zaklina w nich moc. Uderzając pięściami można zadawać bezpośrednie obrażenia od magii, można też odbijać zaklęcia o mocy równej lub mniejszej od Flare Lance. Należy zachować ostrożność, gdyż z każdym ciosem magiczna energia ulatuje i słabnie.

   
 Vision
(vijon)
[Wizja]
Kategoria: Szamanizm Duszy

Zaklęcie pozwala na projekcję obrazu osoby maga na długie odległości i pozwala na swobodną rozmowę. Bardzo przydatne zaklęcie, ale wymaga maga, który odbierze przekaz, albo specjalnego, wcześniej uświęconego obszaru. Zazwyczaj czaru używa się do komunikacji między gildiami magów.

   
  Kopiowanie materiałów ze strony bez wiedzy i zgody autorów zabronione!
Strona http://slayers.wszechbiblia.net jest częścią portalu Wszechbiblia.NET
© 2000 - 2010 Wszechbiblia Slayers & Wszechbiblia.NET

Strona wygenerowana w: 0.00389300 1276776621
Slayers Copyright (c) 1989- 2010 Hajime Kanzaka / Rui Araizumi /
Kadokawa Shoten / TV TOKYO / SOFTX / Marubeni
 

Valid XHTML 1.0 Strict    Valid CSS!