Wszechbiblia Slayers

Księga gości  Księga gości Lista dyskusyjna  Lista dyskusyjna Forum  Forum
Redakcja  
News  
Artykuły  
Konkursy
Intro
Manga
Anime
Powieści
Postacie
Magia
Opis świata
Chronologia
Slayers Fight
Gdzie kupić
Seiyuu
Fanfiki
Fanarty
Fanmanga
Audio
Galeria
Cosplay
Dodatki
Inne
Gry
Linki
Magia
   «««                  
     
   
Biała magia

 Chaos String
(kaosu sutoringu)
[Więź Chaosu]
Kategoria: Biała

Stworzone jako pomoc w... budownictwie. Może oplątać sznury, które rzucono na maga, magicznymi sznurami. Może też oplątywać inne przedmioty, ale - jako że zaklęcie jest słabe - nie potrafi utrzymać w miejscu ruchomego celu.

   
 Chaotic Disintegrate
(kaotikku disutingureito)
[Chaotyczna Dezyntegracja]
Kategoria: Biała

Zaklęcie wytwarza błękitne światło, które rani Mazoku.

Inkantacja: Manaku Soromu Zanaku Sakurimu... Kaotikku Disutintegureito!

   
 Counter-Sleeping
(suriipingu de neteru-hito o okosu-sube)
[Antysen]
Kategoria: Biała

Zaklęcie budzi tych, których nie można rozbudzić konwencjonalnymi metodami.

   
 Defense
(bougyo no jumon)
[Obrona]
Kategoria: Biała

Zaklęcie kreujące obronną tarczę. Możliwości tego zaklęcia znacznie przekraczają Szamanistyczny odpowiednik, Windy Shield, ale zużywa ono dużo mocy. W rezultacie, zaklęcie to można rzucić ledwie parę razy bez odpoczynku.

   
 Disenchant
(kaiju)
[Antyurok]
Kategoria: Biała

Zaklęcie zdejmujące klątwy i czary o długotrwałym efekcie (sen, kontrola itp.) Może być używane przez Wysokich Kapłanów. Zaklęcie inkantuje się dość długo, więc nie używa się go w walce.

   
 Disenchant
(kaiju)
[Antyurok]
Kategoria: Biała

Zaklęcie zdejmujące klątwy i czary o długotrwałym efekcie (sen, kontrola itp.) Może być używane przez Wysokich Kapłanów. Zaklęcie inkantuje się dość długo, więc nie używa się go w walce.

   
 Ext Ball
(ekusuto booru)
[Kula Ext]
Kategoria: Biała

Czar stworzony do tłumienia ognia. Nie jest to zbyt potężny czar, więc można nim gasić tylko niewielkie połacie.

   
 Fishing Spell
(iregui no jumon)
[Połów]
Kategoria: Biała

Zaklęcie stworzone przez Linę. Sprawia, że ryba zawsze bierze - ryby rzucają się wręcz na haczyk. Lina stara się nie nadużywać tego zaklęcia - chyba, że jest bez grosza albo umiera z głodu - ponieważ jest szansa, że cała populacja ryb w rzece wyginie, poza tym odbiera ono całą radość wędkowania.

   
 Flow Break
(furou bureiku)
[Rozbicie Pływu]
Kategoria: Biała

Zaklęcie, które anuluje efekty wszystkich zaklęć w okolicy. Nie może być używane podczas walki. Za wyjątkiem Białej Magii, wszystkie zaklęcia biorą siłę z energii wytworzonej wskutek zaburzenia naturalnego pływu energii - Flow Break anuluje efekty zaklęć poprzez przywrócenie pływu energii do normy.

Inkantacja:
Hikari to chi to kaze no chikara yo
Ma no jumon o ima koso yaburan! Furou Bureiku!

Inkantacja po polsku: Mocy światłości, mocy Ziemi, mocy Wiatru;
Przełam zły czar! Flow Break!

   
 Holy Bless
(hoorii buresu)
[Święte Błogosławieństwo]
Kategoria: Biała

Ten czar deanimuje Wskrzeszeńców niskiego poziomu na danym obszarze. Siłą tego zaklęcia nie jest moc, ale zasięg - jednorazowo obejmuje teren małego miasta. Czar nie ma wpływu na żywe stworzenia, więc nie trzeba się martwić o ewentualne ofiary. Czar ten zużywa jednak tyle mocy, że niemożliwe jest użycie go więcej niż raz dziennie.

Inkantacja:
Eikyuu o samayou kono yo narazaru mono yo
Yugamishi awarenaru mono yo
Jooka no hikari mote sekai to sekai to o musubu kanata ni kiesaran koto o! Hoori Buresu!

   
 Holy Resist
(hoorii rezasuto)
[Święty Opór]
Kategoria: Biała

Czar stawia barierę przed niektórymi atakami Czarnej i Szamańskiej Magii.

   
 Laphas Seed
(rafasu shiido)
[Zakorzenienie Laphasa]
Kategoria: Biała

Zaklęcie to może całkowicie unieruchomić cel. Mag pod wpływem tego czaru nie może nawet rzucać zaklęć. Do utrzymania efektów tego czaru nie potrzeba koncentracji ze strony rzucającego, a efekty utrzymują się same na okres niecałej godziny.

   
 Lighting
(raitingu)
[Światłość]
Kategoria: Biała

Zaklęcie tworzy kulę światła dorównująca jasności latarni. Normalnie czar utrzymuje się 2-3 godziny, ale jeśli mag skróci czas trwania zaklęcia, uzyska jaśniejsza kulę. Na przykład, ograniczając trwanie czaru do ułamka sekundy, wytworzyć można oślepiający błysk.

Inkantacja:
Hi yori umareshi kagayaku hikari yo
Waga te ni tsudoite chikara to nare! Raitingu!

Inkantacja po polsku:
Światłości, zrodzona z płomienia;
Zbierz się w mej dłoni i bądź mi mocą! Ligtning!

   
 Lock
(rokku)
[Zamknięcie]
Kategoria: Biała

To zaklęcie magicznie zamyka rzeczy typu drzwi czy okna. Nawet drzwi bez zamka są zamknięte szczelnie niczym zabite gwoździami. Zaklęcie nie wzmacnia jednak samych drzwi, więc do pomieszczenia wejść można po prostu rozbijając drzwi.

   
 Megido Flare
(megido furea)
[Płomień Megido]
Kategoria: Biała

To jedno z zaklęć działających przeciw złym intencjom i wściekłości. Może także niszczyć Duszki pragnące czynić krzywdę. Przeciw żywym stworzeniom zaklęcie ma uspokajającą moc, ale przeciw wskrzeszeńcom jak najbardziej nie-kojącą moc zniszczenia.

Inkantacja:
Kono yo narazaru mono yo, yugamishi awarenaru mono yo
Jooka no hikari mote sekai to sekai to o musubu kanata ni kiesaran koto o! Megido Furea!

Inkantacja po polsku:
Wy, które błąkacie się bez końca; Wy, żałosne, skrzywione dusze;
Z mocą oczyszczającej światłości;
Udajcie się do miejsca, które spoczywa między wszechświatami. Megido Flare!

   
 Mos Varim
(mosu varimu)
Kategoria: Biała


Zaklęcie odpierające, używane przeciw ogniowi. Jest to ulepszony czar Ext Ball. Zaklęcie kreuje kulę światła, która ma moc wchłaniania ognia, wygaszając tym samym płomienie. Należy zachować ostrożność, gdyż kula ma możliwość wchłaniania zaklęć ognistych rzucanych przez naszą drużynę.

   
 Ray Freeze
(reifuriizu)
[Mrożący Promień]
Kategoria: Biała

Czar ten tworzy wielki krąg światła. Powoduje, ze wszyscy w obrębie danego obszaru nie mogą się poruszać. Czar nie mija z czasem, trzeba go znieść innym czarem - przez co działa jak klątwa.

Inkantacja:
Anaku Rakusu Ozuru Namu Izuru Nakusu Orumu

   
 Recovery
(rikabarii)
[Regeneracja]
Kategoria: Biała

Zaklęcie to leczy rany przez zwiększenie do maksimum zdolności regeneracyjnych rannego. Należy pamiętać, że lecznicza moc zaklęcia pochodzi od samego rannego, więc kiedy zaklęcie rzucone zostaje na poważnie ranną osobę, uraz może się zagoić, ale osoba ta może umrzeć w wyniku kompletnego wycieńczenia. Na dodatek, gdy czar użyty zostaje na osobie zarażonej chorobą, ilość bakterii i wirusów również wzrasta, pogarszając chorobę. Zaklęcie zaliczane w Slayers RPG do czaru poziomu 1...

Inkantacja:
Shiroki nagare, iyashi no chikara yo! Rikabarii!

Inkantacja po polsku:
Biały pływie, lecząca mocy! Recovery!

   
 Resurrection
(rizarekushon)
[Wskrzeszenie]
Kategoria: Biała

To zaklęcie leczy rany wykorzystując energię czerpaną z okolicznych form życia. Przy użyciu czaru Recovery [Regeneracja] jest ryzyko, że poważnie ranny może umrzeć (dlaczego - patrz wyżej), ale Ressurection [Wskrzeszenie] nie wymaga wysiłku ze strony rannego. Czas inkantacji jest dłuższy niż w wypadku Recovery. Ktoś, kto potrzebuje Ressurection, musi być wyleczony jak najszybciej. Jest to według Slayers RPG czar 10, najwyższego poziomu.

Inkantacja:
Seinaru iyashi no mite yo, hahanaru daichi no ibuki yo
Negawakuba waga mae ni yokoyawarishi kono mono o
Sono ooinaru jihi ni te sukui tamae! Rizarekushon!

Inkantacja po polsku:
Święte leczące dłonie; Oddechu Matki Ziemi;
Do was modlę się; Ocalcie osobę, która spoczywa przede mną;
Swoją bezkresną łaską! Resurrection!

   
 Rune Breaker
(ruun bureikaa)
[Strzaskanie Run]
Kategoria: Biała

Przez wytworzenie rysunku w kształcie pentagramu cała magia w obrębie pentagramu staje się słabsza. Siła czaru nie zależy od umiejętności maga, ale od rozmiaru pentagramu. Im większe jego pole, tym słabsze stają się czary i uroki rzucone w obrębie pentagramu.

   
 Sealing a Magic Circle
(mahoujin fuuinjutsu)
[Pieczętowanie Magicznym Kręgiem]
Kategoria: Biała/Umiejętność

Jest to nie tyle czar, co przepis na tworzenie magicznego amuletu.

1. Połóż kawałek papieru z naniesioną sześcioramienną gwiazdą. Niech jeden z wierzchołków będzie skierowany dokładnie na północ.
2. Na gwieździe połóż rubin bez skazy i przykryj go kartą, na której widnieje mały magiczny krąg.
3. Wypowiedz inkantację ognia, co zamknie magiczny krąg wewnątrz rubinu.
4. Weź parę rubinów ze skazą w jedną dłoń i trzymaj je nad magicznym kręgiem. Wypowiedz inkantację wiatru, co zmieni rubiny w pył, i wysyp ten pył na rubin z magicznym kręgiem. Powtarzaj aż do uzyskania sporej ilości pyłu.
5. Na pył nalej nieco magicznej mikstury i wypowiedz inkantację ziemi i wody. Pył stopi się i utworzy grudę, z wyglądu przypominającą nieglazurowaną ceramikę.
6. Odczekaj chwilkę, a gruda przybierze kształt amuletu z magicznym kręgiem w środku. Będzie to piękny, wielki rubin o niespotykanym ogniu. Amulet jest ogólnie rozumianym amuletem ochrony.

Inkantacja:
Ogień = Subete no chikara no minamoto yo, kagayaki moeru akaki honoo yo
Wiatr = Sora to daichi o watarishi mono yo, eikyuu o fukiyuki sugiyuku kaze yo,
Ziemia i Woda = Subete no inochi o hagukumishi mugen no daichi yo, yasashiki nagare, tayutou mizu yo
Waga teni tsudoite katachi to nare

Inkantacja po polsku:
Ogień = Źródło wszelkiej mocy: Lśniący, płonący szkarłatny płomieniu!
Air = Ty który przenikasz jednako powietrze i ziemię: Dmący wietrze, który wiejesz wiecznie!
Ziemia i Woda = Bezkresna ziemio, która żywisz wszelkie żyjątka: Łagodny pływie, płynąca wodo!
Zbierzcie się w mych dłoniach i zyskajcie kształt!

   
 Sleeping
(suriipingu)
[Sen]
Kategoria: Biała

Sprawia, że istoty na pewnym obszarze zasypiają twardym snem. Będą spały przez około pół dnia i nie obudzi ich nawet ryk smoka. Zaklęcia tego nie można nauczyć się w Gildii, ponieważ może zostać użyte do celów kryminalnych, więc mag musi je skonstruować samodzielnie. Uwaga: w "Magicznych Wojownikach" w RTL7 czar ten nazwano "Czarną Mocą" ;) W Slayers RPG czar ten to czar 2 poziomu.


   
 Unlock
(anrokku)
[Otwarcie]
Kategoria: Biała

Otwiera zamknięte drzwi i okna. Nawet drzwi zamknięte czarem Lock można otworzyć w ten sposób. Jako że czar ten rzucić można po prostu wymawiając formułkę, nie jest wykładany w Gildiach.

Inkantacja:
[drzwi Laboratorium Rezo] Yukute o tozasu tobira yo
Waga maryoku o motte imashime o tokihanate! Anrokku!

Inkantacja po polsku:
[drzwi Laboratorium Rezo] Drzwi, które grodzicie mi drogę;
Mocą mojej magii oswobadzam Was z wiążącego czaru! Unlock!

   
 Valmaceid
(varumashiido)
Kategoria: Biała


Zaklęcie o wysokim stopniu obronności przeciw żywiołom ziemi, wody, ognia i wiatru. Można nim umagicznić zbroję, ale składniki potrzebne do rzucenia tego czaru są drogie. Zaklęcie ma w Slayers RPG poziom... 9! (nie za wysoki???)

   
 Vas Gluudo
(vasu guruudo)
Kategoria: Biała


Zaklęcie, które wytwarza magiczną barierę rozmiarów małej tarczy. Skuteczne jest przeciw wszelkim typom magii i rzucenie go nie zajmuje dużo czasu, więc doskonale się sprawdza w ferworze bitwy.

   
  Kopiowanie materiałów ze strony bez wiedzy i zgody autorów zabronione!
Strona http://slayers.wszechbiblia.net jest częścią portalu Wszechbiblia.NET
© 2000 - 2010 Wszechbiblia Slayers & Wszechbiblia.NET

Strona wygenerowana w: 0.26339400 1276777454
Slayers Copyright (c) 1989- 2010 Hajime Kanzaka / Rui Araizumi /
Kadokawa Shoten / TV TOKYO / SOFTX / Marubeni
 

Valid XHTML 1.0 Strict    Valid CSS!