Wszechbiblia Slayers

Księga gości  Księga gości Lista dyskusyjna  Lista dyskusyjna Forum  Forum
Redakcja  
News  
Artykuły  
Konkursy
Intro
Manga
Anime
Powieści
Postacie
Magia
Opis świata
Chronologia
Slayers Fight
Gdzie kupić
Seiyuu
Fanfiki
Fanarty
Fanmanga
Audio
Galeria
Cosplay
Dodatki
Inne
Gry
Linki

Slayers Fight

   «««                  
     
   

Przykładowa rozgrywka #01 (Gourry vs Zelgadis!)


Relacja na żywo z zamku w Saillune!

Początek gry.

Ameria : Proszę państwa, oto rozgrywka stulecia! Ten pojedynek marzeń rozegrany zostanie między Gourrym Gabrievem - znanym także jako Niebezpieczne Plastikowe Wiadro - a Zelgadisem Graywords - zwanym także Piękną Chimerą! Ja jestem Amelia, Komentator Sprawiedliwości, i razem z Panem "Tajemnicą" Xellossem relacjonować będziemy dla Was ten pojedynek wprost z zamku w Saillune! Panie Xelloss, bardzo dziękujemy za to, że jest Pan tu dziś z nami.

Xelloss : Ja także dziękuję.

Ameria : A na ringu gracze sprawdzają ilość kart przeciwnika!

Xelloss : W grze Slayers Fight gracz musi posiadać talię złożoną z 40 kart i dodatkowo mieć kartę "zleceniodawcy".

Ameria : Cóż to znów za zleceniodawca?

Xelloss : No dobrze. Karta zleceniodawcy to...

Ameria : Och, proszę poczekać. Właśnie skończyli przeliczanie kart. Proszę mówić o karcie zleceniodawcy w czasie trwania rozgrywki!

Xelloss : No tak.

Ameria : Najpierw obaj gracze kładą przed sobą swoją kartę zleceniodawcy. Następnie kładą swoją talię obok, jako bibliotekę. Szykują się do gry! Najpierw grają w "Papier, Nożyce, Kamień"... Gourry wygrał, czyli zaczyna grę jako pierwszy. Zelgadiss ciągnie 6 kart z biblioteki i START! Gra się rozpoczęła!


Tura 1 -- Pierwsza tura Gourry'ego.

Lina : Gourry! Wygramy tę grę!

Gourry : Tak, wygramy... ale co powinienem zrobić?

Lina : Grę otwiera twoja tura, a po twojej turze następuje tura Zelgadissa. Po jego turze znów jest twoja kolej. Będziecie mieć swoje tury na przemian,. aż gra się skończy.

Gourry : Acha...

Lina : W tej grze, Gourry, jesteś pierwszym graczem, więc pierwsza tura należy do ciebie, a druga do Zela. Trzecia tura jest znów twoją turą.

Gourry : Hmmm...To tak jak w baseballu, co nie?

Lina : Tak. Teraz rozegrajmy twoją turę. Najpierw jest "etap dobierania". Powinieneś dobrać do ręki maksymalną dozwoloną liczbę kart. Wiesz ile kart może maksymalnie tworzyć twoja rękę? Nie? 6. Na początku gry w ogóle nie masz ręki, więc możesz wziąć 6 kart ze swojej biblioteki.

Gourry : Mam rękę w ręku? Zagmatwane...

Lina : W tym przypadku, karty, które masz, to twoja "ręka". Przygotowaliśmy 40 kart, ale możesz grać tylko tymi sześcioma, które są w twojej "ręce”, rozumiesz?

Gourry : Tak... wziąłem sześć kart.

Lina : Wiec etap dobierania się zakończył. Teraz czas na "etap manifestacji".

Gourry : Manifestacja? Jakiś strajk mam tu na poczekaniu zarządzić?

Lina : Skądże znowu! Zaskakujące, że znasz znaczenie słowa "manifestować"! Ale słowo to ma wiele znaczeń - wśród nich także prezentowanie, pokazywanie się z jak najlepszej strony. W tej grze słowo "manifestacja" ma właśnie takie znaczenie.

Gourry : No no, nie wiedziałem.

Lina : Twoim celem w grze jest pokazanie przeciwnikowi jak jesteś wielki. Jeśli zgromadzisz dookoła siebie wielu przyjaciół i powiesz: "Patrz! Mam tylu przyjaciół i sojuszników!", możesz pokazać swą wielkość i wspaniałość. Możesz ją też okazać prezentując swoje umiejętności; rzeczy, które umiesz robić lepiej od innych. "Etap manifestacji" jest pierwszym krokiem i jest niezwykle ważny.

Gourry : Kiedy manifestuję, co się dzieje?

Lina : Kiedy dostajesz więcej punktów manifestu, silniejsze i bardziej znane postaci będą mogły stać się twymi sprzymierzeńcami. Na dodatek ilość i rodzaje kart, których będzie mógł użyć zleceniodawca, wzrośnie.

Gourry : Rozumiem.

Lina : Zobaczmy, co możesz zamanifestować. Jaką masz kartę zleceniodawcy?

Gourry : Niech sprawdzę... Moja karta zleceniodawcy to "Dumny wojownik".

Lina : W tej grze jesteś tym zleceniodawcą. Przyjrzyj się. "Dumnego wojownika" cechuje "Popularność", "Rozsądek" i "Wytrzymałość". To znaczy, ze dzięki swej popularności możesz zdobyć wielu przyjaciół, nieźle dogadywać się z innymi dzięki rozsądkowi i możesz stawić czoła wszelkim wrogom czy zdarzeniom dzięki swojej wytrzymałości.

Gourry : Acha. Zamanifestujmy wszystkie te zdolności!

Lina : Nie, nie możemy. W jednej turze możemy wybrać jedną cechę i dostać w niej 1 punkt manifestu. .

Gourry : Czy jeden punkt wystarczy?

Lina : Cóż... dobra osoba może stać się twym przyjacielem w minutę, ale niektórzy zaufają ci dopiero po dłuższej rozmowie. Z jednym punktem manifestu możesz zwerbować kogoś z tej pierwszej grupy, ale nie z drugiej. Niektóre postaci wymagają co najmniej 3 punktów manifestu.

Gourry : Możemy dostać tylko 1 punkt na turę... to znaczy, że potrzeba co najmniej 3 tur, by zdobyć 3 punkty!

Lina : Dokładnie tak.


Karta Zleceniodawcy "Dumny wojownik"

Tą postać cechuje:
- Popularność
- Rozsądek
- Wytrzymałość












Gourry : Którą cechę powinienem zamanifestować?

Lina : Hej... Rusz głową!

Gourry : Hahahaha! Kazać mi myśleć to strata czasu!

Lina : Nie bądź z tego taki dumny... ale... masz rację. Pokaż mi swoją rękę.

Gourry : Dobrze.

Lina : Hmmm... W tej sytuacji powinieneś zamanifestować Popularność. Weź kartę z wierzchu swojej biblioteki i połóż ją obrazkiem do dołu nad swoją kartą zleceniodawcy. Dobrze, w porządku. Masz 1 punkt manifestu przy Popularności.

Gourry : Czy ta karta nad karta zleceniodawcy pokazuje, że mam 1 punkt Popularności?

Lina : Tak! To proste, prawda?

Gourry : Doskonale to rozumiem.

Zamanifestowanie Cechy

Lina : Teraz etap manifestacji dobiegł końca. Gdybyśmy mieli jakąś postać na polu walki, moglibyśmy rozegrać "etap walki" i zaatakować przeciwnika. Ale, jako że nie mamy żadnej postaci na polu, przechodzimy od razu do "etapu przyzywania".

Gourry : Co mam teraz robić?

Lina : W tym etapie możesz przyzwać jakąś postać ze swojej ręki. Przyzwana postać będzie atakować przeciwnika albo cię przed nim bronić. Obecnie masz 1 punkt Popularności, więc powinieneś sprawdzić wymagania każdej postaci w swojej ręce. Masz jedną postać z "1" przy ikonie Popularności (). Połóż ją na polu przed sobą.

Gourry : Która to postać?

Lina : Sprężaj się! Popatrz! Ta postać może zostać wystawiona, jeśli masz 1 punkt Popularności. No to już! (Lina brutalnie wzięła kartę) Teraz mamy Marene na naszym polu.

Gourry : ... zawsze bierzesz wszystko siłą...

Lina : Masz coś do powiedzenia?

Gourry : ... Nie, raczej nie...

Ta postać może zostać przyzwana przez zleceniodawcę, który ma:
- 2 punkty Pieniędzy
lub
- 1 punkt Popularności











Lina : Nie mamy innej karty postaci, którą można przyzwać mając 1 punkt Popularności, wiec kończymy etap przyzywania. Ostatni etap to "etap zamykający". Dobierz karty z biblioteki tak, żeby ręka znów miała 6 kart.

Gourry : Przyzwałem Marene, więc mam 5 kart w ręce. Czyli muszę dobrać 1 kartę, tak? W porządku, znowu mam 6 kart.

Lina : Teraz twoja tura się kończy. Hmm... jestem wykończona. W każdym razie, dobrze grałeś, Gourry.

Gourry : Tak, wydaje mi się, że nieźle sobie poradziłem! Może mam talent...

Lina : Za dużo gadasz!

Ameria : Pierwsza tura się skończyła. Teraz możemy się przyjrzeć, jak wygląda tura. W każdej turze jest 5 etapów: etap dobierania, manifestacji, walki, przyzwania i zamykający.

Xelloss : Masz rację. Kiedy zapiszemy całą procedurę na papierze, gracz wydaje się ciężko nad tym wszystkim główkować i strasznie dużo pracować, ale tak naprawdę Gourry położył kartę nad kartą zleceniodawcy i przyzwał jedną postać na pole. To wszystko, co zrobił.

Ameria : Kiedy gracz opanuje całą procedurę, może grać bez zastanawiania się! To tak jak w sztukach walki!

Xelloss : Dobre porównanie.


Procedura Gry


Etap Dobierania
          
Etap Manifestacji
          
Etap Walki
          
Etap Przyzwania
          
Etap Zamykający
          
Tura Przeciwnika

.. ciąg dalszy nastąpi.
   
  Kopiowanie materiałów ze strony bez wiedzy i zgody autorów zabronione!
Strona http://slayers.wszechbiblia.net jest częścią portalu Wszechbiblia.NET
© 2000 - 2010 Wszechbiblia Slayers & Wszechbiblia.NET

Strona wygenerowana w: 0.70301800 1276789672
Slayers Copyright (c) 1989- 2010 Hajime Kanzaka / Rui Araizumi /
Kadokawa Shoten / TV TOKYO / SOFTX / Marubeni
 

Valid XHTML 1.0 Strict    Valid CSS!